سرلشکر رشید در مراسم بزرگداشت شهید طهرانی مقدم: وقایع جنگ باید بازگو شود تا عظمت جنگ تحمیلی برای ملت
نوشته شده توسط : مجید

سردار رشید با اشاره به جنگ تحمیلی و حمایت کشورهای شرق و غرب از عراق تصریح کرد: 8 سال دفاع مقدس حادثه بزرگ و عظیمی بود و تا آن زمان بسیاری از جنگ‌های دنیا براساس نظام دوقطبی بود و از جنگ ویتنام جنگ کویت و جنگ اعراب و اسرائیل، جنگ تحمیلی حادثه بزرگتری بود.

وی در ادامه افزود: دلیل این عظمت این بود که جهان در آستانه یک تحول بود و امام خمینی(ره) با نفی سلطه شعار نه شرقی نه غربی را سردادند، امام (ره) از اسلام سخن می‌گفت و جهان اسلام را تکان می‌داد و اسرائیلی‌ها در آن زمان گفتند که امام(ره) زلزله بزرگی است که آثارش بعدها در دنیا مشخص خواهد شد.

سردار رشید تصریح کرد: در جنگ همه قدرت‌ها از یک طرف جنگ حمایت می‌کردند در حالی که در آن زمان با توجه به نظام دوقطبی هر جنگی که پیش می‌آمد هر یک از طرفین نظام دوقطبی ازیک طرف جنگ حمایت می‌کردند اما در جنگ تحمیلی شوروی و آمریکا، عراق را حمایت کردند اما در جنگ تحمیلی با عظمت مردم و مظلومیتشان از خاک ایران دفاع کردند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حوادث جنگ تحمیلی و بازگویی آن وقایع اظهار داشت: وقایع جنگ تحمیلی باید بازگویی شود و تلاش کنیم که حوادث جنگ را برای جوانان و ملت ایران روشن کنیم تا بدانند فرماندهان و شهیدان بزرگوار انقلاب تا چه اندازه دل عزیزی داشتند.

سردار رشید با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم نقطه تعادل و مبارزه فرماندهان بودند اظهار داشت: شهید طهرانی مقدم جز فرماندهان باهوش و بادرایت بودند، در جنگ تحمیلی مقابل دشمن آنها را آتش باران می‌کرد، در حالی که با توجه به امکانات تسلیحاتی عراق در آن زمان و در موقعیتی که آتش دشمن بیست برابر آتش جبهه ایران بود این شهید به دنبال ساخت یگان خمپاره‌ای سپاه رفت.

وی تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده حماسه جنگ و حماسه‌ سرایان جنگ فرماندهان بودند که البته در رفع همه حماسه سرایان حضرت امام (ره) بود و فرماندهان زنده و شهدا آرمان‌ها و بی‌ادعا بودند.

سردار رشید با بیان خاطره‌ای از زمان جنگ اظهار داشت: زمانی در جنگ فرماندهان تصمیم گرفتند خود به خط عملیات ورود کنند و وارد جنگ تن به تن شوند اما در جلسه‌ای که خدمت امام (ره) رسیدیم ایشان فرمودند چه بکشید و چه کشته شوید پیروزید و این نشان دهنده عظمت و مظلومیت رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید رشادت‌ها و فداکاری‌های آن عزیزان را تبیین کرد تا ابعاد شخصیتی و معنوی شهیدان طهرانی مقدم و احمد کاظمی مشخص شود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مؤلفه‌ها و مشخصات شهیدان و فرماندهان زمان جنگ و به خصوص شهید طهرانی مقدم اظهار داشت: ماهیت و نقش و عملکرد شهیدان بود که باعث پیروزی ملت ایران شد و مؤلفه‌های تفکر، روحیه انقلابی و شهادت طلبانه از مشخصه‌های فرماندهان زمان جنگ بود، البته همیشه از روحیات معنوی شهیدان گفته شده که اینجا هم باید گفت که موفقیت و پیروزمندی این عزیزان مرهون همان روحیه معنویشان است اما در شناخت فرماندهان و شهیدان عزیز جوهر اصلی و ابعاد شخصیتی‌شان نیز باید مطرح شود.

سردار رشید در ادامه اظهار داشت: روحیه تصمیم‌گیری فرماندهان در شرایط سخت و تصمیمات قابل توجه آنها در زمان جنگ باید گفته  شود و تا زمانی که این ابعاد گفته نشود حقایق جنگ و فرماندهان مشخص نخواهد شد و اینگونه است که تاکنون روحیات شهید کاظمی و شهید طهرانی مقدم گفته نشده است و ای کاش تا زمانی که فرماندهان هستند از وقایای شخصیتی این عزیزان کالبد شکافی و تبیین شود.

وی با اشاره به فرماندهان زمان حال به خصوص سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: سردار حاجی‌زاده با نوع‌آوری، خلاقیت و برنامه‌ریزی صحیح بارها دل رهبر انقلاب را شاد کرده‌اند و باید ویژگی‌های اخلاقی و نظامی فرماندهان عزیز و شهیدان مشخص شود، شهید طهرانی مقدم همیشه آینده‌نگر و نگران آینده بود تا انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران برای دفاع از ایران و ملت ایران پیش‌رو باشد.

وی در پایان با اشاره به قضیه هسته‌ای و مسئله برجام اظهار داشت: تصور نکنید که فشارها و دشمنی آمریکا و غرب پس از برجام پایان می‌یابد و تمام مسائلی که مستکبران در مورد ایران مطرح می‌کنند مانند قضیه هسته‌ای مسئله حقوق بشر در ایران و همچنین پیشرفت‌های موشکی همه بهانه است و هدف اصلی آنها سقوط انقلاب اسلامی است اما با روشنگری‌ها و وجود رهبر معظم انقلاب آمریکا و غرب هیچ‌گاه ضعف ملت ایران را نخواهند دید. 




:: برچسب‌ها: سردار ، طهرانی مقدم ، شهید ، هسته ای ، دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: